تولید مخازن کروی نفت و گاز در ایران

به گزارش صنعت نیوز، صادر کننده نمونه در حوزه تجهیزات دانش بنیان صنعتی از تولید مخازن کروی نفت و گاز در ایران خبر داد و گفت: تمامی مخازن کروی مورد نیاز کشور تا قبل از سال ۱۳۸۷ بوسیله شرکت‌های ایتالیایی، کره جنوبی و ترکیه ساخته می‌شد.

مرتضی عباس زاده در مصاحبه با رادیو اقتصاد دلیل ورود خود به حوزه ساخت مخازن کروی ذخیره نفت و گاز را ضعف سازندگان داخلی این مخازن دانست و افزود: این مخازن در صنعت نفت بسیار مهم است.

وی همچنین با بیان اینکه واحد صنعتی تولید مخازن کروی نفت و گاز سال ۱۳۸۷ در کشور راه اندازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت دومین صادرکننده دانش بنیان صنعتی در کشور است.

عباس زاده عمده دلائل موفقیت شرکت مزبور را انسجام گروهی و همدلی سهامداران و بنیانگذاران این مجموعه دانست و گفت:: هم اکنون شرکت نامبرده با در اختیار داشتن سنگین‌ترین تجهیزات هیدرولیک مثل پرس هیدرولیک و سایر تجهیزات مورد نیاز می‌تواند مخازن کروی را با هر سایز و ابعادی در کشور تولید کند.

وی در ادامه از تکمیل موفقیت آمیز پروژه ذخیره سازی ال. پی. جی در کشور تانزانیا به وسیله این شرکت خبر داد و افزود: پروژه مزبور تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عباس زاده اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان علاوه بر تامین نیاز پالایشگاه‌های نفت وگاز داخلی بعنوان صادر کننده مخازن کروی نفت وگاز درعرصه بین المللی با کشورهای مختلف دنیا رقابت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست، گفت: در حال حاضر رتبه کسب و کار ایران در جوامع بین المللی ۱۲۰ است.

عباس زاده همچنین بر لزوم بهبود بخشی فضای تولید و اشتغال در جامعه تاکید کرد و افزود: مشکلات اقتصادی کشور به ویژه اشتغال با حمایت از تولید و کار آفرینی رفع خواهد شد.